Istnieje wiele sposobów, za pomocą których marki próbują wyróżnić się na tle konkurencji. Marketing outdoorowy rośnie w siłę, a wraz z nim wielość form prezentacji logo tak. Chodzi o to, żeby było rozpoznawalne i zostało w pamięci potencjalnych konsumentów na długo. Przykładem kompozycji służącej tego typu reklamie jest wykorzystanie przez większość znanych firm neonów reklamowych. Dlaczego cieszą się taką popularnością?
Neony reklamowe – skąd się wzięły w marketingu?
Neony reklamowe to szklane rurki wypełnione gazem szlachetnym o właściwościach luminescencyjnych. Twórcą materiału był George Claude (1910 rok). To niezwykły pierwiastek, który po podgrzaniu nadaje się do formowania w dowolne kształty. Dzięki działaniu prądu, gaz zaczyna emitować światło o rozmaitej barwie (w zależności od mieszaniny składu). Pierwotnie, materiałem wypełniającym wnętrze był neon – stąd obecna nazwa lamp. Połączenie niezwykłych właściwości chemicznych daje temu szlachetnemu gazowi szerokie zastosowanie, którym zainteresował się również marketing, już w latach 50. Obecnie neony reklamowe przeżywają swój renesans. Oto trzy powody, dla których warto w nie zainwestować.
#1 Wyróżnij się!
Ten, kto wie, jak wygląda nowojorski Time Square nocą, doskonale zdaje sobie sprawę, że niektóre miasta nie potrzebują dodatkowego oświetlenia – wystarczą im świecące billboardy i mieniące się szyldy sklepów. Większość z nich tworzona jest właśnie z użyciem lamp neonowych. Dzięki właściwości formowania z nich dowolnych kształtów umożliwiają one skomponowanie oryginalnego znaku markowego. Umieszczenie go nad sklepem, pozwoli na przyciągnięcie potencjalnych klientów nietuzinkową formą. Duże szyldy w szczytowym miejscu budynku będą widoczne już z daleka. Neony reklamowe będą tym lepiej się wyróżniały, w im ciemniejszym otoczeniu zostaną umieszczone. Dlatego też doskonale sprawdzają się nie tylko w dzień, ale i nocą, pełniąc funkcję zarówno estetyczną, jak i informacyjną. Warto również pokusić się o wykorzystanie liter 3D. W efekcie otrzymujemy oryginalniejszą formę niż tradycyjne kasetony.
Foto: http://frwarszawa.pl/neony-reklamowe/
#2 Odporność na czynniki zewnętrzne
Lampy neonowe charakteryzują się wysoką odpornością na czynniki atmosferyczne. Wysoka jakość wykonania gwarantuje długoletnią funkcjonalność formy, stąd wypiera ona tradycyjne rozwiązania. Wodoodporne zasilanie umożliwia skuteczne aranżowanie promieni światła w niebanalne kształty. Neony reklamowe będą też z powodzeniem widoczne podczas niekorzystnych warunków pogodowych.
#3 Energooszczędność
Litery tworzące logo można oświetlać za pomocą diod LED, węży świetlnych czy świetlówek. Dzięki temu zapewniona jest oszczędność energii oraz niższe koszty użytkowania. Optymalizacja kosztów związanych z reklamą w połączeniu z niezawodnością materiału to istotny motyw dla przedsiębiorców, pragnących w ciekawy, a zarazem rozsądny sposób zaakcentować swoją obecność na rynku.